Napęd rogatkowy JEGD50M jest wyremontowanym i zmodernizowanym napędem JEGD50 produkcji ZWUS.
Remont i modernizacja napędu JEGD50 do standardu JEGD50M polega na:
- wymianie lub regeneracji wszystkich zużytych części mechanicznych napędu
- zastosowaniu nowego bloku styczników ZST1
- regeneracji obudowy
- wymianie listwy głównej z zaciskami śrubowymi na listwę z zaciskami klatkowymi (typu WAGO).
- wymianie mechaniczno-elektrycznych wyłączników krańcowych typu PET na bezstykowy układ kontroli położenia drągów ZCP2
- dodaniu dodatkowej listwy zaciskowej do przyłączenia silnika
Modernizacja napędu, a w szczególności zastosowanie bezstykowego układu pozycjonowania drąga, nie zmienia funkcji jego poszczególnych bloków, ani sposobu współpracy napędu z urządzeniami srk, a jej celem jest:
- ułatwienie regulacji położenia drąga dla personelu utrzymującego napędy
- zwiększenie precyzji nastaw położenia drąga
- zwiększenie niezawodności działania napędu
Dane techniczne napędu JEGD50M:
znamionowe napięcie zasilania | 24V DC | |
typ silnika | komutatorowy prądu stałego | |
moc silnika | 225W | |
maksymalny pobór prądu przez napęd | 14A | |
stycznik | 16A w kategorii AC-1 |
Dane techniczne układu ZCP2:
znamionowe napięcie zasilania | 24V DC ± 6V | |
maksymalny pobór prądu | 0,12A | |
typ czujników | refleksyjne IR | |
ogniskowa czujników | 4mm | |
tolerancja odległości zadziałania | ±2mm | |
gabaryty: dł./szer./wys. | 140x120x32mm |